2020. jún 06.

Night Drive – pokoli bagoly-járat

írta: Krómer Márton
Night Drive – pokoli bagoly-járat

Már nem is annyira új sorozatunk előző részeit keresd a Turnézokni főoldalán.

mini-img_20200603_040630.jpgMivel a kolléga elment intézni a nyári bizniszét, másik kapitány mellé osztottak be elsőtisztnek. Azonban már gyanúsan indult a nap – az lenne meglepő ennél a cégnél, ha simán indulna -, mert nem állt bent az a gép, (Lara elhanyagolt mostohatestvére) amivel nekünk kellett volna indulni Olaszországba.

Gyors megfejtés, hogy érthető legyen az egész probléma gyökere: fuvarszervező Mexi kimatekozza, hogy délután ötre visszaér a teherautó, amit mi átveszünk, megyünk a felrakóra, reggel lerakó Olaszországban, felvesszük az árut, kivesszük a 9 órás pihenőt, másnap reggelre Magyarországon vagyunk, pihenő, és mehetünk is éjjel tovább Lengyelországba.

Ugye? Már ebbe beleszédül az ember. Csakhogy van, amit a nagyképű, barom fuvarszervező kitalál, és van a valóság. És a két dolog a legritkább esetben fedi egymást. Esetleg metszi. Kis mértékben.

Autócsere, várás, büdös, berohadt dohányszaggal kaptuk meg a gépet, hogy a fejed belefájdul. Hosszú felrakás "Csak van 1 kis aggalyom" x " nem facebooktemaxd" Csodaszép teliholdas éjszakán az álmos vérfarkasok hunyorogtak Szlovénia lankái közt. Az aranyló korongról Damoklész kardjaként lóg az a bizonyos aggály a nyakamba... és fogja ezt tenni még két napig.

1.55 felébredtem. Pilótaváltás. Rakenról. Az első órában a Pál Utcai Fiúk tartott ébren.

3.33 Bedobtam egy finn kávét: espresso egy cukorral, Beast inBlackkel.

mini-img_20200603_040652.jpg

4.44 A pitymallattal jött sejtelmes félhomály reggeli reménysugarai után hirtelen tejköd önti le ismét sötétséggel a szlovén hegyeket. Majd amilyen hirtelen jött, egy emelkedőn úgy tűnik tova.

mini-img_20200603_044232.jpg

5.22 A lámpahiba és a fék-kopásjelző már ingerküszöb alatt van.

And now, something competely different: menjen szervizbe. Motorleállító gomb hiba.

mini-img_20200603_055602.jpg

5.45 azon töprengek, miközben a hajnali nap első aranyló sugarai megcsillannak a megtört álmok útján sétáló Billy Joe másnapos fején: vajon leállni nem fog a gép, vagy utána újraindulni. Volt hasonló sztori még a régi Citroen buszommal. Csak ott Laci bá kikapta a mágnesszelep közepét, és mondta, hogy majd fullasszam le a motort, máshogy nem áll le...ez a módszer egy 6000 köbcentis, automata váltós teherautóval némi nehézségbe ütközne...

mini-img_20200603_055745.jpg

5.55 Csodálatos együttállás: Pont akkor értem el a terelést, amikor a tükörből szemembe villant a felkelő nap. Vajon hova a francba tettem a napszemüvegem? Kolléga megnyugtat, hogy csak szar az elektronika, nem lesz gond a leállítással. Két és fél  éves teherautóról beszélünk, Volvo aggyal.

A 666-ot nem akartam megvárni, inkább megálltam cserélni és zötyögős álomra hajtottam fejem.

mini-img_20200603_150341.jpg

A nap további része emlékeket csak nyomokban tartalmaz. Valahogy leraktunk, aztán felraktunk. Annyi azért megmaradt, hogy ha az olaszok megkérdezik, hogy beszélsz-e angolul, akkor nem árt, ha  a némettel is jóban vagy, különben nehéz velük kommunikálni. Valamint azt, hogy a hisztis-morcos portás csak akkor hisztis-morcos, ha szieszta idején mered zavarni, mert nem tudod meddig tart a szieszta...

16.00 Lejárt a munkaidőnk. Kiálltunk a 9-est kivenni. Ekkor már tudtuk, hogy nagy problémák lesznek...

mini-img_20200603_160046.jpg

Nem működik a klíma. A hőmérő 31 fokot mutat árnyékban, a nap reggeli aranysugarai mostanra lángnyelvekként nyalogatják a fülkét. És akkor már olyan fáradt vagy, hogy ülni se tudsz, hát befekszel a negyven fokos fülkébe, és elájulsz.

20.00 Három-négy fulladásközeli élmény után enyhül az idő, szép lassan sikerül pár órával feltornászni az alvásadagot.

00.39 Arra ébredsz, hogy lábfejeid nagy vörös pacákká vakartad álmodban az olasz mutáns szúnyogok éjszakai tevékenységének köszönhetően. Török kávé, reggeli torna: indul a következő „nap”.

3.33 Már a következő kávé hatása is elmúlt. Fél palack sparos bubis víz tart ébren.

mini-img_20200604_042000.jpg

4.44  Itt a pitymallat, igyekszem a hajnal csodás színeire koncentrálni. Ez némi erőt ad az utolsó órában.

mini-img_20200604_044455.jpg

5.02 A horizont rózsaszínbe borul a Velence környéki hegyenen.

mini-img_20200604_050218.jpg

5.valamennyi Beájulok a gödrös ágyba.

Valamikor délelőtt: átveszem a második vezetésem. Elérjük a nyugat-magyarországi lerakót, még egy órát vezetek és beájulok az ágyba. Az agyam kezdi ledobni az ékszíjat, képtelen vagyok összefüggő, magyarszerű mondatokat alkotni. Elérjük a felrakót. Ekkor már tudjuk a kollégával – aki egy napja próbálja megmagyarázni Houstonnak, hogy nem tudunk ilyen állapotban időben elindulni Poznanba hajnalban -, hogy ebből nagy bajok lesznek.

Mikor látom, hogy továbbra is csak kenegetik a dolgot, de ránk akarják verni a balhét, felhívom a fuvarszervezőt, és némileg indulatosan közlöm vele a tényállást. Nyilván én vagyok a hülye, ezt mindenki így csinálja, ajándék fuvar. Ja, még nekem kéne fizetni érte. Mert előre szóltunk, hogy nem fér bele az időbe. Már a felrakón a 3 órás csúszással egyértelművé vált. De ez a barom nem akarja megérteni. Ő kiszámolta. Leírtam üzenetben is, hogy nyoma legyen. Ha az se hatotta meg, hogy sem a törvényileg előírt pihenőidőm nem lenne meg, se meghalni nem akarok, se összetörni a teherautót.

Mikor este hatkor beértünk a telephelyre, megbeszéltük, hogy akkor reggel hétkor indulunk Lengyelországba. Még így se leszünk kipihenve, de a pihenőidő meg lesz. Ellenben tudtuk, hogy így nem érünk oda időre, bukó a hétvége. De előre szóltunk. Ha a fuvarszervező f@szfej, most nem fogja ránk verni.

Mire hazaértem, jött a hívás, hogy találtak mást a fuvarra, aki időben el tud indulni, és ki van pihenve. Nahát, így is lehet? Nem tudom jövő héten lesz-e fuvarom, de már nem is érdekel. Ők buknak egy megbízható, jó sofőrt. Vagy kettőt. Fájjon az ő fejük miatta.

Délben keltem fel, addigra Susan is kiírta magát ebből a sorozatból. Talán jobb is így. Izgalmas időszak volt, átsegített az armageddonon. 

Szólj hozzá