2017. júl 05.

Junkies - Korea turné 1.

írta: Krómer Márton
Junkies - Korea turné 1.

Első fejezet, aminek vezérmotívuma a sör

Ez a történet egy évvel hamarabb kezdődik, amikor volt egy nagy, fesztiválszerű eseményünk a Junkies-zal a Dürerben. Két színpad, 8 zenekar. Én menedzseltem le az egészet, plusz még játszottunk is a Zarathustrával. (Itt láttam először a Sniffyctiont élőben.)

Erre a bulira jött el a NATY, egy legendás koreai metálbanda. Később tartottam velük a kapcsolatot és megemlítettem, hogy szívesen mennénk hozzájuk játszani. Pár hónappal később szóltak, hogy meghívást kaptunk egy koreai rockfesztiválra, ott minden költségünket állják, de az utazást nekünk kell megoldanunk. Sikerült támogatást szereznünk rá, de sajnos nem jött meg a pénz időben, így le kellett mondanunk a felkérést. Megbeszéltünk, hogy ősszel pótoljuk egy közös turnéval.

Már-már azon kezdtünk gondolkozni, hogy oldjuk meg, hogy 2017-ben használjuk fel a pénzt, amikor szóltak, hogy szerveztek nekünk 3 bulit, két héttel később mehetünk. Igen össze kellett kapni magunkat, hogy mindent időben lezsírozzunk. Ekkor Szekeres Andris vette kezébe a szervezést, és pár nap alatt mindent megoldott. Riki családi okok miatt nem tudott velünk tartani, Takács Vilkó ugrott be helyette. Aki nem ismerné, Ganxsta Zolee koncerten találkozhat vele. Gitár lesz a nyakában.

Igen nagy mázli volt, hogy a Sniffyction-turnéról pont egy nappal hamarabb értem haza, így ütközés sem volt. Tehát elég mozgalmas két hetem kerekedett. Miután végigturnéztuk Németországot és Franciaországot, egy nappal később már a szöuli gépen ültem.

Ferihegyről vitt a LOT ráhordó járata Varsóba, ahonnan közvetlen megy Szöulba a Dreamliner. Először repültem egy időzónánál messzebbre. Rögtön nyolc lett belőle. Az egész turnét végigkameráztam egy GoPro utánzat akciókamerával, amiből utána egy nagyszerű klip született a Buli Van című nótára.

mini-2016_1205_142401_003.JPG

Varsóban a hosszú útra való tekintettel Barbaró beugrott a duty free-be, egy üveg Jackért. Sajnálatos módon egyet fizet, kettőt kap akció volt, így kénytelenek voltunk 2 liter whiskyvel nézni a 11 órás repülés elébe. :P Erre rátett még egy lapáttal, hogy a stewardessek megtudván, hogy rockzenekar van a fedélzeten, nagy igyekezettel segítettek nekünk a gép Budweiser-készletének csökkentésében.

mini-2016_1205_230148_005.JPG

Hétfő délután szálltunk fel Varsóból, de helyi idő szerint kedd délelőtt volt, mire landoltunk. Kissé szétcsúszva (valaki továbbra is jókedvűen) megfejtettük a központba való bejutás rejtvényét, majd másfél óra metrózás után meg is érkeztünk Itaewon negyedbe, ahova Andris a szállást foglalta egy hostelbe.

Szöul 25 milliós város. Ízlelgessétek kicsit. Igen, Magyarország lakosságának két és félszerese van beletömve. :D Itaewon gyakorlatilag a turisták és amerikai katonák bulinegyede. Dél-Koreában 40 ezer amerikai katona állomásozik, nagyrészük az északi határnál, de mivel Szöul széle légvonalban kb. 20 km az észak-koreai határtól, ők is előszeretettel járnak a városba szabadnapjukon.

Folyt. köv.

Szólj hozzá