2024. aug 09.

Csak a szokásos nyári őrület

írta: Krómer Márton
Csak a szokásos nyári őrület


7202d3c8-6d92-4600-9373-939458273702_jfpg.jpg

Reggel hatra mentünk épteni a Arénába, hogy 11-re minden kész legyen, mikor megjön a produkció. Ehhez képest 9-kor begördült az első kamionjuk (amerikaiak, 4 kamion, amerikaiasan pakolva). Tízkor,  mikor még két hidat teszteltünk, meglehetősen arrogánsan rugdostak minket félre, hogy kéne a színpad nekik. Az se nagyon érdeklte őket, mikor a Live Nation Zolija szolidan emlékeztette őket, hogy még egy óránk van.7be1e459-2aa3-47d7-86c4-d23a62fc770d.jpg

Átadtuk a placcot, mikor a frontot teszteltük, jött meg Bryan, a fényes. Vidám volt és udvarias, szöges ellentéte a stábjának. Mondta, ne izguljunk ráérünk. Kérdem, honnan jött. Mire ő "Las Vegas, nem hallottál még rólam?" Mondom, ö...nem, kellett volna? Hát ő a designere a Transsiberian Orchestrának, mióra létezik. Jaaa, az más! Haver, nagy rajongója vagyok a munkásságodnak. :D03ba16b9-9cf8-48f4-bb97-2a9637d26d0c.jpg

Este Lacza kolléga villogtatta a nyitózenekart. Két arénabuli két héten belül. Felvitte a Jóisten a dolgát. :D Úgy alakult, hogy a két MA3 light mellett a nyitózenekart csak úgy szerényen full size-on nyomkodta. Kicsit szakmázgattam a tengeren túli kollégával, aztán, mivel fejgépet nem kértek, mindannyian a keverőállásból néztük a bulit. A lézershow megvett minket kilóra. A többit legombozta, valami olyan szemtelenül lazán, hogy ugyan kihozhatott volna többet a cuccból, de valahogy így volt tökéletes rakenról.38e82a85-580a-40e4-947a-385cb708ecb0.jpg

A Five Finger Death Punch, mint a zenekar, amivel tengeren túlra szakadt honfitársunk, Báthory Zoli megvalósította az Amerikai Álmot, különösen kedves a hazai közönségnek. Először hallottam élőben őket, de a teltházas Arénával együtt én is szívembe zártam a fiúkat. Az amerikaiaktól megszokott látványos produkcióval, a zenekar szerény profizmusa tökéletes összehangban állt. Az énekes koncert közepi sztorizgatása kissé leültette a bulit, de épp ettől lett nagyon hiteles és szerethető az egész. Zoli a színpadról lefelé jövet mindenkinek egyesével megköszönte a munkát. Látszott rajta, hogy nagyon boldog.4d583ad6-d15d-4b06-bde4-d0ba69a04557.jpg

A következő bulim egy Gloryhammer Hollandiában. Hajnali géppel repültem Eindhovenbe. Mivel délben akartak runnert küldeni értem (20 kilométerre volt a fesztivál), vonatra ültem, aztán 10 perc sétával ott is voltam a Kakaofabrieknél. Dynazty-val játszottunk ott az első turnémon, nyárra kitelepült a klub a parkolóba. Nem túl nagy Layher színpad, az előkészítő hátul. Szerencsére eső nem volt. És mivel háttérvászon-tartó se, az egész buli az Alestorm félig feltett backdropjával ment le...elég bénán nézett ki, de ahogy az angol mondja "it is what it is". Érdekesség, hogy a helyi Avolites Pearl Expert mellett az Alestorm Quartz-a meg az én Mobile-om volt. Avo buli. :Dac222152-bcba-43ca-8efc-eaeea627ddc7.jpg

A műsort Chrisnek, az Alestorm énekesének teljsen zakkant hobbiprojektje nyitotta. Sírva röhögtem a Christopher Bowes and His Plate of Beans műsorán - érdemes rákeresni a dalszövegekre - és erre még rátett egy lapáttal, a koncert-jeltolmácsok műsora. (lásd: videó) A performensz katartikus pontját a Pour Some Beans on Me alatt érte el, mikor Chris fejére - az énekes kérésének eleget téve -  egy zöld tubából 4 doboz sóletet öntöttek. (Egyébként a koncert bővelkedett vendégművészekben: a tubás személyében Lord Zargotraxot tisztelhettük, de megjelent Jim és Sozos is, az ufónak ötzötött Patty Gurdyról nem is beszélve)f9577ec1-8836-414f-89a3-92255a2acf90.jpg

Ezek után már csak apró hisztinek tűnik, hogy egy alapvetően szeles állandó helyszínen a füstgépet miért az uralkodó széliránynak ellentétesen teszik ki, de a naplementés koncerten sokat segített, hogy az Alestorm megengedte, hogy használjam a füstgépeit. (Tesó banda, ráadásul Chris amolyan szellem-tag a Gloryhammerben, miután feladta szintis karrierjét az Alestorm frontemberi pozíciója miatt. :P)4c900195-b160-40e5-ba1d-239db8ef1c49.jpg

Alestorm alatt idilli környezetben néztük az EB döntőt a gloryhammeres fiúkkal...telefonról.505d3539-ab14-4973-b82f-01ca6bb344f9.jpg

A dobtechnikusunk nagyon szomorú volt aznap este. Délben jött Elliotért (king of the castle) és értem a runner. Valamiért nem a reggeli gépet foglalták nekem. 8 óra unatkozás az Eindhoveni reptéren, két óra késés. Este tízre haza is estem a kellemes 23 fokos Helmondból a még este 10-kor is fullasztóan fülledt Budapestre. e04489d1-a3f8-4cdd-9368-f8ba71a9961d.jpg

Indul a Váci Vigalom. Felesleges kamionpakolással - ugyanaz a cucc ment Vácra, ami hazajött East Festről - 36 fokos aszfaltos parkolós építéssel délben...majd hasonlóan a kisszínpaddal másnap. Enyém volt a kisszínpad, semmi extra, 3 nap pörkölődős hakni. Este hatig ki se vittem a pultot a keverőállásba, ahol szegény Trafó a pillanatnyilag használaton kívüli füstgép ventilátorával nyert magának némi enyhülést. Mivel a szállásról nem hallottam túl jó promót, úgy döntöttem, inkább hazamegyek minden nap. A kollégák történetei alapján jól tettem. 451815966_18445336369041521_6419088000674902567_n.jpgFotó: Nagy Balázs - Szabó Balázs Bandája. Egyedül velük jött fényes, szépen összeráztuk neki a Titan Mobilet, hogy kézre álljon. Kézre állt.

Utolsó nap után éjjel bontás...majd át a nagyszípadhoz, és ott is bontás...miután összeszedtük a hálózatot a földön, eldőltem az autóban, amíg leér a fedés a lámpákkal. Ez a kis szusszanás kellett a túléléshez. Bont, kamionpakol, kipakol. Haza. MCC-vel folytatjuk.

Szólj hozzá