2017. dec 22.

Junkies: French Hangover - 1. rész

írta: Krómer Márton
Junkies: French Hangover - 1. rész

Kezdjük in medias res…

Mivel a Ryanair párizsi járata 100 km-re Párizstól száll le, Dominique kijött értük busszal. Rikinek a rendszer kisorsolta a nagylábterű, vészkijárati helyet, mi meg Vikorral odaköltöztünk mellé. Ekkor kezdődött a buli. Jókedvemet már a Mastercard lounge ingyen whiskyjével megalapoztam, ezt a jó drága repülős Grants-szel fejlesztettük tovább. Leszállás előtt visszahuppantam a morcos francia üzletember és az iráni cserediák közé. Daneillel 10 perc alatt nagy cimbik lettünk. A SOTE-n tanul fogorvosnak, mert nálunk olcsó a képzés. :D Be is vittük a városba, a már nem szomjas Junkies-zal. A srác megivott fél sört a buszban, onnantól a társaság központi figurája lett. 

A reptéren derült ki, hogy a sofőr csak a busz telephelyéig visz, ott felveszi a saját kocsiját, úgyhogy volt egy órám kijózanodni. Pont rendben voltam, mikor beültem a kábé féléves, Fiat Ducato Professional buszba. Dominique turnébuszos cégnél dolgozik…40 buszuk van. Ja, a franciáknál nincs zéró tolerancia. ;) Egyre szimpatikusabb ez az ország, bár van elég hülyeségük, amit még szokni kell. :P

francia_route.jpg

A High School Motherf**kers - igen, így hívják Dominique bandáját, akadt is elég bajom miatta a facebookos hirdetésekkel - összeszedése után lezúdultunk Dijonba.

A pályáért 240 km-re közel 30 eurót fizettem. Rita, Doinique magyar unokatesója velünk jött egy géppel, leszállás után találkoztunk vele. Ő szórakoztatott Dijon felé az úton, míg a többiek buliztak hátul.

Koncertfotók: Kecskés Rita Adrienn

Érkezés Dijonba, bepakolás, pár nagyon apró ingyensör. Becsekkoltunk a szállásra, amit bár én foglaltam, minden képzeletet felülmúlóan király. Az ember, ha apartmant foglal, leginkább egy szoba plusz előszobára gondol kihúzható kanapéval. Mi kaptunk egy kétszintes, három hálószoba, előszoba, konyhás apartmant. Örülnék, ha egyszer ekkora lakásom lenne otthon. :D

A Deep Inside amolyan klasszikus, óvárosi francia underground klub, stílusosan jó meredek lépcsőn kell lemenni a pincébe. Nem volt nagy tolongás, de voltak magyarok, akik egészen Lyonból jöttek meghallgatni a Junkiest. 

HSMF után felrángattuk a cuccokat, elmentem parkolóhelyet keresni, csak két órára lehet fizetni, de 9-től, úgyhogy 11-ig okés voltam. Szállás, füldugó, külön szoba. Kinéztem lefekvés előtt egy jónak tűnő kávézót, ami már fél 9-kor nyit.

dsc_0586.JPG

Felkeltem és elsettenkedtem bóklászni egyet. Fejemben élő emlékek  alapján belőttem az irányt és mintegy három és fél percnyi séta után meg is leltem A Világ Leghangulatosabb Kávézóját. Nagyon óváros, évszázados görbegerendás ház aljában lévő kis hely. Kedves autentikus lányok gyúrnak valami tésztát odabent. Egyikük még angolul is beszél. Fordítva forgatós kilincs a bejárati ajtón. A konyháról a lányok kellemes francia csevegését chillout zene fűszerezi. Egyszerűen hibátlan. Egyéb iránt nem érzem írói képességeim oly magasnak, hogy kellőképp leírhatnám a látványt...

Lassacskán el kell kacsáznom, hogy megetessem a parkolóautomatát, de előtte asszem duplázom a kávét. Ja, adnak gyömbéres sütit is mellé. Nagyon fogok pörögni Párizs felé, de megéri. És, hogy ismét a nagy klasszikust idézzem: Vincent, örülünk. Na de mennyire! 

Karácsony után folytköv. 

 

 

Szólj hozzá