2019. dec 27.

Év végi Zokni - 2019 esszenciája

írta: Krómer Márton
Év végi Zokni - 2019 esszenciája

img_20191010_184305.jpgA pörgős nyár után az őszre is ráhúztunk még egy kicsit, hogy még ütősebb évet zárjunk. 
Igyekeztem összeszedni az év legemlékezetesebb Zokni-pillanatait.

Itt tartottam nyár végén:
dominikusz_photography1_1.jpg

Volt őrült buszos-repülős hétvége Paddyékkel, nagyon sokat repülős a Junkies-zal, 6 koncert négy nap alatt, dolgoztam világsztárokkal (Powerwolf, Beast in Black, Amon Amarth, Alestorm), jártunk motoros fesztiválokon itthon, városi rendezvényeken itthon- és külföldön, cosplay fesztiválon Hollandiában, játszottunk várakban Németországban, kicsi-és nagy fesztiválokon Európa-szerte, no és Koreában is! A Nyár tetejére a cseresznyét a Paddy, majd  különösen a Junkies aranylemezes, nyárzáró bulija tette fel, mindkettőt a Barba Negra Track-ben prezentáltuk. 

69447461_2796782593665105_6161916608076840960_n.jpg

Ősszel belecsaptunk a Junkies 25 éves turnéjába, ami egészen Los Angelesig ért. :)

img_20191004_184032.jpg

Olyan további nagy zenekarokkal dolgozhattam, mint az Arkona, TYR, Delain, 69 Eyes, Myrath, Lacuna Coil, Infected Rain, Eluveitie, Jinjer! Közben igyekeztem ellesni minden használható trükköt, ami később még jól jöhet, ha komolyabb produkciókkal turnéznék. Két zenekar látványa volt olyan kiemelkedően odatéve, hogy tátott szájjal bámultam: a nagyon komoly floor set-tel érkező Eluveitie - ahol Mezei Marci barátom dolgozik -; és ami a legjobb az egészben, hogy a Jinjer agyrobbantóan ütős fényshow-ját egy régi barátom, Kiss Lóri tette oda, aki a Dürerben összehaverkodott a zenekarral, majd meghívták egy ukrán fesztiválra fényezni, és azóta ő dolgozik nekik. 

80012661_1557973557684022_1584592149083586560_n.jpg

floor set: Produkciók saját magukkal cipelt fénytechnikája, jellemzően földön/színpadelemeken van elhelyezve, és előnye, hogy minden helyszínen ugyanazt tudod mutatni a közönségnek. Hátránya, hogy borzasztó komoly logisztikát igényel a szállítása. Pl. Powerwolf egy, Amon Amarth két kamionnal jött, bár ezeknél volt díszlet, pirotechnika, meg minden is. :D

img_20190924_222342.jpg

Pihenésképp meglátogattam Moszkva Kis Hercegnőjét, ahol láttam orosz fényfesztivált, máskor kiugrottam Dortmundba az Insomnium mörcsével (zenekari pólók), amit nem akartak átvenni, majd hosszas győzködés után mégis sikerült rávenni a német Gate to Hell backline kölcsönzőt, hogy talán hadd ne kelljen visszavinni Budapestre, hogy két nap múlva újra kihozzam. :P

Év végén a nagy külföldi produkciók dömpingjében még kiugrottam a nyárba Tel-Avivba, hogy a beröptetős turnén lévő Feröer-szigeteki TYR zenekart (Hartmann istálló) fényezzem.  :D

Összeszámolva majdnem kétszer megkerültem a Földet 2019-ben. 

52000 km a levegőben,  kb 26-28000 km buszban, 70 koncert, 24 zenekar, 10 ország, 3 földrész.

És ismét csak nézzünk bizakodva a jövőbe. ;)

Szólj hozzá